Tengerpartok csokorba szedve
2019. július 14. írta: Danielle92

Largs, Troon, Irvine

Még ha Skóciában idén még nem találkozhattunk azzal a kimondottan nyárias idővel - legalábbis a tavalyihoz viszonyítva -, akadtak már olyan hétvégék, ahol érdemes volt ellátogatni a tengerpartra. Most ezekből hoztunk nektek hármat, s mindenki maga döntse el, melyiket próbálná ki, ha idelátogatna.

Mindegyik part Skócia nyugati részén fekszik, a mi otthonunktól 40-45 perces autókázásra.

Largs

Azoknak, akik szeretnek kagylót, kavicsot gyűjteni, kimondottan jó választás lesz Largs, ott kb. ezeknek a törmelékéből és a homok keverékéből állt a talaj, így papucs nélkül nem túl kellemes ott járkálni. Nem tudjuk, van-e másik szakasza, ahol esetleg szépen felszórt, homokos tengerparttal találkozhatunk, de ahol mi jártunk, ott tipikusan ez volt jellemző. A kilátást a szemben lévő szigetek takarása miatt nem neveznénk oly látványosnak, amit az olajfúrók vagy micsodák egészítenek ki megjelenésükkel. Viszont az mindenképpen előnyére váljon, hogy egyáltalán nem volt zsúfolt (július elejéről beszélünk), így aki nem szereti a tömeget, annak kimondottan kielégíti az igényeit.

A hely különlegessége az évente megrendezésre kerülő Viking fesztivál, amire idén mi is szándékozunk ellátogatni, de erről beszámolót olvashattok a Két Világ Közt blogon is.

Irvine

A mi személyes kedvencünk: Irvine. Homokos tengerpart, gyönyörű kilátás, füves buckák. Ezt a partot már kétszer is megjártuk, hiszen a hely egyszerűen magával ragadó. Legelőször kicsit borús időben mentünk, estefelé, így alkalmunk volt a víz megnyugtató szimfóniáját hallgatni, s beszívni a friss illatot. Még partra vetett rákkal és medúzával is találkoztunk, és megfigyelhettük a dagályt is, ahogy percről percre, közelebb és közelebb terelt minket a parthoz.

Másodszorra már igazán verőfényes, kellemes meleg, enyhén szeles időjárásban élvezhettük a partot. Hozzátesszük, a skótok 20 foknál már a komfortzónájuk határait súrolják, és a legtöbben mind a tengerparton ücsörögnek. Meglepetésünkre ezúttal sem volt teli a part, de lényegesen többen voltak, mint első látogatásunkkor. Megmártóztunk a jéghideg vízben, s természetesen a magyar kártya is előkerült.

Itt nagy befogadóképességű parkolók várják az ideérkezőket, és azt is fontos megjegyezni, hogy nyilvános wc-k is vannak, amit Largs-nál például hiányoltunk.

Amit még megemlítenénk, kisebb az esélye, hogy kagylókat talál az ember, de mi legalább egy golf labdát begyűjtöttünk.

Troon

A tiszta, homokos tengerpartot itt sem fogjuk meglelni. A partot beborítják a kövek, uszadékok, hínárok és kagylótörmelékek. Viszont talán ez a legjobban kiépített partszakasz, sétáló stéggel, parkolókkal, mosdókkal és büfével. Itt találkoztunk a legtöbb emberrel, és tényleg, szinte zsúfolásig volt a part, igaz, fürdőzők már annál kevesebben. A víz, mint mindenhol, itt is hideg.

A fentiektől csak a felszereltségében tér el, ami azért jelentős, ha az ember szeretne enni-inni valamit, de látványban Irvine megelőzi ezt a helyet, Largs pedig a nyugodtságával kerül előtérbe.

Akárhogy is döntünk, az élmény mindegyik helyen garantált, csupán a nekünk leginkább megfelelő partot kell kiválasztani, s már indulhatunk is. Kellemes nyarat kívánunk mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.